Dag 14: - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 14: - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 14:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Juli 2020 | Nederland, Valkenburg

Hallo allemaal,

De dag begon met een heerlijk ontbijt. We moesten wel een beetje opschieten, want vanwege de anderhalve meter konden er minder mensen tegelijk ontbijten en moest het dus na elkaar gebeuren.
Er was ontzettend veel keus: ei, broodjes, yoghurt, beschuit en zelfs pannenkoekjes.
Na het ontbijt hadden we een relaxte ochtend. Dat betekent dat we op bed liggen in de hotelkamer met een spelletje of de telefoon in de hand. Na een paar uur was ik er helemaal klaar mee. Ik wilde echt heel graag weg uit de benauwde kamer en lekker naar buiten. Ik had zelfs heel veel zin om een lange wandeling te maken!
Gelukkig hadden we leuke activiteiten gepland voor de middag. We gingen naar het centrum van het toeristische Valkenburg om te lunchen. Het voelde wel raar om weer veel te eten zonder iets gedaan te hebben. De uitsmijter was wel heel lekker.
In Valkenburg kon je ook rodelen en met een kabelbaan van een toren naar beneden. Daar hadden we helaas geen tijd voor, want we moesten door naar alpaca moutain.
Alpaca moutain is een berg met alpacas en je mag met ze wandelen of ik hun weitje boerengolven. Jammer genoeg hadden we eerst een afspraak moeten maken en was het sowieso niet mogelijk op donderdagen. We konden wel een ijsje eten en naar de alpacas kijken door een hek. Dat was natuurlijk ook leuk, maar niet zo leuk als wandelen met de alpacas.
Nu hadden we tijd over en we besloten om alvast naar Kerkrade te gaan, waar de volgende activiteit zou plaatsvinden. Hier, in dit stadje, wat een stuk minder leuk was dan Valkenburg, namen we dan maar een milkshake en liepen wat rond. Iedereen was een beetje moe en slapjes geworden van de auto en het niks doen.
Toen was het eindelijk tijd voor iets waar we wel voor hadden gereserveerd: de escaperoom. We moesten de sleutels van de conciërge terugvinden door middel van het oplossen van raadsels en het zoeken naar sleutels en aanwijzingen. Met wat tips is het ons gelukt om 3 minuten van te voren buiten te zijn. Iedereen vond het zo leuk dat we vaker escaperooms willen gaan doen (dit was mijn eerste).
We liepen terug naar het centrum om daar te gaan eten bij een italiaans restaurantje. Het plein was best saai, totdat er een bandje kwam spelen en het donker werd zodat je de grijze gebouwen niet meer kon zien.
Vandaag was anders dan anders. Veel luxer, maar eigenlijk wel wat minder leuk...

Groetjes,
Merel

• 20 Juli 2020 - 22:18

Karin:

Leuk om samen een escaperoom te doen! Hebben wij ook eens met elkaar gedaan. Wat wen je snel aan het wandelen en buiten zijn hè?