Dag 31: - Reisverslag uit Bourscheid, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 31: - Reisverslag uit Bourscheid, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 31:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 Augustus 2020 | Luxemburg, Bourscheid

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een stuk met mama gelopen. Ik had gister een mijn allereerste kaart gekocht, want vanaf nu lopen we geen route meer. Het kaartlezen ging best goed. We zijn nauwelijks fout gelopen!
Het was erg gezellig. Helaas begon het na een tijdje met regenen. Daar naalden we natuurlijk een beetje van. We zouden koud en nat worden. Gelukkig was een parapluboom om ons te redden. Helaas lekte de parapluboom na een tijdje. Toen zijn we verhuisd naar een bushokje. Het bushokje was prachtig! Het had een glazen dak en glazen muren en het was zeer ruim met een mooie grote bank. Hier zaten we lekker droog. Onze enige angst was dat de bus langs zou komen. We waren net lekker aan het lunchen toen het gebeurde... We schrokken en de bus stopte. Aan onze angstige reactie zag hij gelukkig snel dat we niet met de bus wilden en hij reed weer weg.
De lucht bleef super grijs en het regende pijpenstelen. Mama had de regenjas aan en ik had zelf mijn dikke trui aangetrokken. Het was erg afgekoeld. Toen zagen we licht in de duisternis. Het klaarde op en regende nog maar heel zachtjes. We pakten onze kans en gingen weer op weg. Na ongeveer een kilometer begon het opnieuw te regenen. Dit keer hadden we alleen boompjes met een niet zo dicht bladerdak om ons droog te houden. We bleven dus ook niet echt droog. De route was best mooi, alleen het pad was een beetje zompig.
Terwijl mama zich afvroeg waarom ze ook al weer mee was gegaan, werd ik gestoken door een wesp. Het regende en toch denkt die wesp: “laat ik dat meisje is even lekker in haar kuit prikken.” Het deed best wel zeer... zowel aan m’n kuit als in m’n hart.
Het stopte met regenen en we hadden het weer lekker warm, omdat we omhoog moesten klimmen. Daarna moesten we weer naar beneden naar het rivierdal waar de camping lag. Toen we er bijna waren zagen we een vader die een hele hoop grote wijngaardslakken uit een emmer aan het gooien was. Zijn kind was zo lief geweest om er iets van vijftig voor hem te verzamelen...
Vlak nadat we aankwamen (we hadden het gehaald!!) kwamen Annalies en papa ook aan. Annalies om me de komende dagen gezelschap te houden en papa om mama op te halen.
We hebben heerlijke spaghetti gegeten, een leuk spel gespeeld (die Annalies speciaal had meegenomen, omdat ik alleen maar kaarten had) en lekker bij gekletst op een speeltoestel met uitzicht over het sprookjesachtig belichte kasteel op de berg.

Groetjes,
Merel

  • 05 Augustus 2020 - 16:28

    Karin:

    Wat leuk om een dag met je moeder te wandelen. Jammer van de regen. Is toch minder leuk. Begrijp ik goed dat Wessel zijn wandelingen met jou er op zitten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Bourscheid

Op naar Luxemburg!

Velp --> Luxemburg

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2020

Dag 35:

06 Augustus 2020

Dag 34:

05 Augustus 2020

Dag 33:

04 Augustus 2020

Dag 32:

03 Augustus 2020

Dag 31:
Merel

Dit ben ik

Actief sinds 22 Juni 2020
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2332

Voorgaande reizen:

04 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Op naar Luxemburg!

Landen bezocht: