Dag 15: - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 15: - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 15:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Juli 2020 | Nederland, Eijsden

Hoi allemaal,

Vandaag regende het niet. Het was in plaats daarvan super heet. Dat is ook fijn! Nu ben ik dus niet nat van de regen, maar van het zweet..
Wessel en ik zijn vertrokken uit de warme hotelkamer om het allerlaatste stukje Pieterpad te lopen. Wessel haalt dus op zijn eerste dag al de finish!
Aan het begin was de sfeer een beetje raar maar al snel kwamen we er helemaal in. Door het bos, over de velden, door kleine dorpjes en over de heuvels naar Maastricht. Daar hebben we samen met papa en mama op een van de vele drukke terrasjes geluncht. Maastricht is gezellig en heel druk. Anderhalve meter afstand houden is zo goed als onmogelijk.
Dit deel van de reis had ik nog niet voorbereid. De campings zijn nog niet gereserveerd. Bij de enige camping die nog een beetje op de route ligt kan je niet eens reserveren. De eigenaar van de camping kon ook niet beloven dat er nog een plekje voor ons zou zijn als we zouden aankomen. Gelukkig waren papa en mama (de redders in nood) heel lief. Ze hebben onze tent al vanochtend op de camping neergezet en betaald, zodat we niet bang hoeven te zijn dat we ineens 5 km extra naar een andere camping hoeven te lopen.
We lopen Maastricht uit en komen al snel bij de Sint Pietersberg aan. Daar wachten we even op papa en mama onder de koele schaduw van een grote boom. We lopen met z’n allen een rondje over de berg. Halverwege zien we na een beetje zoeken een klein bordje met het eindpunt van het Pieterpad. Van mij had het wel wat groter en opvallender gemogen eigenlijk. Het was wel op een mooie plek. Je kon uitkijken over de grootste mergelgroeve.
Vanaf de berg was het nog 7 km naar de camping. We moesten een groot stuk omlopen voor de brug over de Maas. Rechtstreeks was het denk ik hooguit 2 km lopen geweest... Vooral de laatste 5 km waren saai en warm. We liepen de hele tijd langs een grote lange saaie weg in de brandende zon. Het was dan ook een feest om eindelijk op de camping aan te komen. De tent stond al, maar toch konden we de verleiding niet weerstaan om ook het koken uit handen te geven. Alleen vandaag werd er namelijk pizza gebakken. We hebben ze opgepeuzeld met uitzicht over de Maas. Vanaf daar konden we aan de overkant de mergelgroeve gewoon zien liggen. Na het eten gingen we lekker zwemmen. Het was heerlijk verkoelend, maar er was wel een beetje veel zeewier. Na het douchen hebben we een ijsje gekocht om de verkoeling compleet te maken.

Groetjes,
Merel

• 18 Juli 2020 - 23:13

Hanss:

Da's nou ook toevallig, wij aten ook pizza vanavond in Remouchamps.