Dag 21: - Reisverslag uit Stavelot, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 21: - Reisverslag uit Stavelot, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 21:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Juli 2020 | België, Stavelot

Hallo allemaal,

De route van vandaag liep eerst door het bos. Daarna kwam het uit bij een groot veengebied. Er waren veel vlonders, zodat je voeten droog bleven. Ook waren er veel toeristen onder wie papa en mama. Ze hadden ons opgewacht bij een grote uitkijktoren. Het uitzicht was prachtig vanaf daarboven. Ze liepen een stukje met ons op en even later scheidden onze wegen zich weer. Het pad liep helemaal naar beneden naar een dorpje in het dal. Toen gebeurde wat ik al aan had zien komen. We moesten weer helemaal omhoog. Dat werd weer lekker zweten...
Bij elk bankje dat in de schaduw staat spelen we een kaartspelletje. Wessel heeft best vaak gewonnen vandaag, maar dat is vast beginnersgeluk.
Aan het einde van de wandeling kwamen we langs een boom die wel erg veel geluid maakte. Er zat een gat in. En in dat gat zaten een paar babyvogeltjes met de bekjes wijd open. Echt heel leuk om te zien!
De camping waar we nu zitten, Camping de Challes, is de minst leuke camping tot nu toe. Het sanitair is oud en vies en het water smaakt vreemd. Er is alleen koud water beschikbaar voor de afwas. Ook is het dakje bij de wasbakken zo laag dat je rugpijn krijgt van het afwassen. Onze tent staat zowat op de parkeerplaats. Je moet perse een mondkapje op als je naar het sanitair gaat, ook als er niemand anders in de buurt is. De douche kost extra geld. Er is geen wc papier, maar ook geen haakje of schoon plekje, waar je je eigen rol even neer kunt zetten. Er is wel een leuk riviertje, maar toen we erbij gingen zitten om ervan te genieten, bleek dat hij best wel stinkt.
Ondanks alles is onze spaghetti goed gelukt en gaan we weer een leuke filmavond tegemoet.

Groetjes

• 24 Juli 2020 - 21:31

Hanss:

Morgen wacht jullie weer een warm bad!

• 25 Juli 2020 - 15:40

Karin:

Mooie omgeving en goed wandelweer!