Dag 7: - Reisverslag uit Velden, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 7: - Reisverslag uit Velden, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 7:

Door: Weer Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Juli 2020 | Nederland, Velden

Hallo allemaal,

Weer een beetje laat, maar beter laat dan nooit.

De wandeling ging als eerste door een mooi bos met vlonders over water. Er komen ook bevers in het gebied voor, maar het enige wat we zagen was een ijsvogel. Ook was er een soort vlot op de vijver met een bruggetje ernaartoe en een bankje erop. De meest mooie plek om pauze te houden. Echt prachtig!!
Door de velden gingen we naar Grubbenvorst. Daar hebben we eten gekocht en opgegeten onder een dakje in een parkje. Het regende namelijk een beetje.
In Grubbenvorst gingen we op zoek naar een gasflesje voor als de onze op zou raken. We stapten een schoenmakerswinkel binnen om te vragen waar we zo’n flesje konden vinden. Hij stuurde ons naar de fietsenmaker, maar die had er (natuurlijk) geen. De fietsenmaker stuurde ons door naar de Hubo in een andere plaats: Velden. Dat kwam goed uit want Velden ligt op de route. Nadat we de Maas zijn overgestoken met de veerboot, lopen we Velden binnen. De Hubo heeft helaas ook geen gasflesjes, maar de Pets Place wel volgens de man bij de Hubo. We lopen dus maar door naar de Pets Place en... daar hebben ze gasflesjes! Maar wel voor 59 euro. Dat kan niet de bedoeling zijn. Op internet worden ze aangeboden voor €6,30. Ik loop terug de winkel in met een foto van het flesje. Die hebben ze niet bij Pets Place, dan moet je in Venlo zijn... Een hoop extra meters, vier winkels en twee plaatsen verder, hebben we nog steeds geen gasflesje. En ik maar denken dat ze overal te krijgen zijn.
Morgen gaan we door Venlo. We kopen er dan wel eentje.
De camping waar we nu zijn, camping de Weerd, is best groot en vol Duitsers. De snelweg is zeer dichtbij, dat is jammer.
Voor het avondeten warmen we pannenkoeken op. We eten ze met chocolade pasta (het enige broodbeleg wat we hebben) en geraspte kaas. Heerlijk!!
Dan is het tijd voor de filmavond. Gezellig in de tent met een bus chips en een leuke film: La la land.
Daarna vallen we snel in slaap.

Tot snel,
Merel