Dag 6: - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 6: - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 6:

Door: Merelll

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Juli 2020 | Nederland, Swolgen

Hallo iedereen,

We werden vandaag wakker en zaten gelijk een beetje onder tijdsdruk want om half 11 zou het gaan regenen. De tent hadden we op tijd de zak in, maar de eitjes die waren nog aan het borrelen in het pannetje. We hebben ze snel opgegeten en ze waren heerlijk en ze hadden blijkbaar toch al lang genoeg gekookt.
Bij vertrek namen we nog even afscheid van de honderden mini paardjes die bij de camping stonden. Wat een schatjes. Verder kwamen we vandaag nog langs geitjes met hangoren, koeien met vreemde vlekken in een prachtig weitje vol gele bloemen en schaapjes die door de witte vlekken rond de ogen leken op panda’s.
Aan het begin van de tocht gingen we door het prachtige Landgoed Geijsteren. Aan het begin stond aangegeven dat je de witte paaltjes moest volgen als er geen pieterpadmarkering aanwezig was. Dus wij lopen door het mooie bos en komen bij de uitgang die toch best veel op de ingang leek. En ja hoor, het bleek dat we een rondje gelopen hadden. Het was al half 3 en hadden gehoopt al bij het dorpje Wanssum aangekomen te zijn zodat we lunch konden kopen. We hadden namelijk alleen nog een paar nootjes, een beetje ongekookte pasta en twee rauwe eieren... We zijn zo rechtstreeks (en zo saai) mogelijk naar Wanssum gelopen. Daar aan de andere kant van het grote grasveld zagen we de vlaggen van de Jumbo wapperen. We wilden recht door steken, maar om één of andere reden stuurde google maps ons helemaal met een omweg. Later bleek het grote grasveld een haven te zijn met twee oevers, dus we waren blij dat we goed naar Google Maps geluisterd hadden. Het eten smaakte trouwens fantastisch op de oever met uitzicht over de schepen. We waren er helemaal door opgefleurd want die vele extra kilometers waren geen pretje geweest...
We hadden nog best een stuk te gaan. Door Meerlo, Tienray en Swolgen waar de camping lag. Gelukkig liepen we wel steeds langs het riviertje de Groote Molenbeek, wat de wandeling een stuk leuker maakte. We hadden besloten om in Swolgen, w
aar we rond 7 uur aankwamen, pizza te eten in een eetcafé. Het was echt heerlijk!! En we hoefden zelf even niet moeilijk te doen met het kookstelletje. Het enige probleem was dat er in de wijde omtrek van Swolgen geen supermarkt of bakker te vinden was (behalve in Tienray, maar ja we gaan niet teruglopen) , dus krijgen we het probleem met de lunch morgen misschien weer. Nou ja, dat zien we morgen wel weer. Nu eerst de tent op zetten, spelletjes spelen, strips lezen en films downloaden in de spelletjeskamer en ook nog even lekker warm douchen op camping de Okkernoot.

Fijne dag,
Merel

• 10 Juli 2020 - 11:21

Hanss:

Wat leuk om te lezen weer. Bijzonder dat je bij zo'n tocht wordt teruggeworpen op je basis-behoeftes: lopen, eten, drinken, strips lezen, films downloaden en douchen. Ik heb gisteren met mijn collega's een stukje van het Pieterpad gefietst. Valkbij de Maas bij het dorpje Holthees. Mooi daar! Onder andere door het landschap van de Maasheggen, waar we twee jaar geleden ook al door heen zijn gefietst met mama en Wessel.