Dag 8: - Reisverslag uit Offenbeek, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 8: - Reisverslag uit Offenbeek, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 8:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Juli 2020 | Nederland, Offenbeek

Hallo allemaal,

Vandaag werd ik voor het eerst wakker door de hitte in de tent. Er was geen wolkje aan de lucht en de zon scheen volop.
Na de omelet met kaas liepen we langs de Maas naar Venlo. Echt een mooi stuk met veel bloemen en zachtjes stromend water. We konden het dan ook niet laten om er even met de voetjes in te gaan.
De wandeling van vandaag zou weer best lang worden, dus we hadden geen zin om 4 km om te lopen naar de bever voor een gasflesje... oeps. Vanavond eten we toch (koude) pasta salade.
In Venlo was het druk. Heel druk, want er was een markt aan de gang. Sinds Nijmegen zijn we niet meer zo’n grote stad tegengekomen dus we moesten weer even wennen aan al die mensen. We hebben geluncht in een speeltuin in het Beatrixpark.
De route ging verder langs een helder meertje en een visvijver en we moesten ons inhouden om er niet in te springen. Het was niet echt de bedoeling dat je daar ging zwemmen en we hadden nog een lange reis voor de boeg.
We gingen door heuvelig landschap met gras en bloemen. Prachtig, het leek wel alsof we in Frankrijk of Polen zaten. Later bleek dat het een oude vuilstort was...
Als laatste moesten we een lang stuk rechtdoor door het bos. We liepen langs de grens stenen en soms even Duitsland binnen! Dit pad ging trouwens wel over echte heuvels. Op een gegeven moment was er een (voor Nederlandse begrippen) steile afgrond aan onze rechterkant.
De camping Natuurplezier ligt midden in de natuur en het is hier best plezierig. Er is een weitje met kippen, eenden, duiven, damhertjes, zwijntjes, emoe’s en een kangaroe. De kangaroe is helemaal alleen en ligt er een beetje zielig bij.
Na de geweldige pasta salade en het observeren van de dieren, kijken we Sjakie en de chocoladefabriek. Een kwartier voor het einde van de film kan Indira haar ogen niet meer open houden. Het was dan ook weer een drukke dag. Die film kijken we morgen wel af.

Groetjes,
Merel

• 12 Juli 2020 - 13:39

Hanss:

Wat leuk dat jullie om zulke bijzondere campings staan. Ik zag dat er langs het Pieterpad vlakbij Venray een camping is die "De Merel" heet. Zijn jullie daar ook geweest?

• 12 Juli 2020 - 19:24

Merel Van Den Dool:

Nee jammer genoeg niet. Dat was wel leuk geweest!