Dag 27: - Reisverslag uit Dasburg, Duitsland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 27: - Reisverslag uit Dasburg, Duitsland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 27:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Juli 2020 | Duitsland, Dasburg

Hallo allemaal,

We waren vandaag extra vroeg opgestaan om de warmte voor te zijn en dat was zeker gelukt. Het was ijskoud. Dit was de koudste ochtend tot nu toe. Ik had mijn dikke jogging broek en trui aangedaan, maar toen we de hoek om liepen, was het gelijk zo warm in de vroege ochtendzon dat we alle dikke kleren weer uit deden.
We kwamen door het centrum van Ouren en gingen de enige winkel binnen. Het was een hengelsport winkel. Toch hadden ze ook best wel wat eten te koop. We kochten witte bonen, geraspte kaas en tomatensaus om onze spaghetti maaltijd compleet te maken. Ook kochten we wat lekkers voor onderweg.
Toen kwamen we langs het drielandenpunt van België, Luxemburg en Duitsland. Altijd leuk om in drie landen tegelijk te staan:)
De route liep verder langs de door het riviertje de Our gevormde grens tussen Luxemburg en Duitsland. Het was erg leuk om over de steile rivieroevers te lopen. Omhoog en omlaag wisselden elkaar snel af en de route ging vooral over een klein rotsachtig paadje. Het was sowieso de mooiste en leukste route tot nu toe. Luxemburg is tot nu toe dus echt te gek!
We hielden pauze op een grote platte steen bij de rivier. We deden spelletjes en aten onze lunch toen we opeens een slang van wel minstens een meter door het water naar de overkant zagen zwemmen! Echt heel gaaf om te zien. Later zagen we ook nog grote rivierkreeften. Ik blij dat ze ons niet in de tenen hebben geknepen toen we aan het pootje baden waren!
De hitte viel heel erg mee. We liepen gelukkig bijna de hele tijd onder de bomen in de schaduw. Alleen op het laatst moesten we helemaal omhoog in de brandende zon, omdat het bos op die plek was gekapt. Daarna moesten we weer helemaal naar beneden, dus dat was wel een beetje stom.
De camping, Relles Mühle, ligt net aan de andere kant van de rivier en dus in Duitsland. Leuk om ook nog een nachtje in Duitsland te verblijven. De camping zat (weer) vol Nederlanders. We hadden een plekje bij de rivier, dus dat was leuk. We hebben lekker spaghetti gegeten en daarna weer eens een film gekeken, want ja waarom ook niet:)

Groetjes,
Merel

• 05 Augustus 2020 - 16:21

Karin:

Wat bijzonder om een slang en rivierkreeften te zien! Die heb ik nog nooit gezien. Wij zien wel veel roofvogels en ooievaars. De roofvogels naast onze tuin hebben jongen en die leren vliegen. We horen ze de hele dag schreeuwen.