Dag 28: - Reisverslag uit Hosingen, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 28: - Reisverslag uit Hosingen, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 28:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Juli 2020 | Luxemburg, Hosingen

Hallo iedereen,

We zijn weer vroeg vertrokken vandaag. Het wordt 32 graden en de route die we moeten lopen is onzeker. We kunnen nog maar een klein stukje de GR5 volgen en daarna moeten we van de route af richting het binnenland van Luxemburg waar papa en mama een huisje hebben. Het grote probleem is dat het mobiele netwerk zo slecht werkt dat ik de route niet kan bepalen.
We hebben lunch gekocht bij het tankstation en daarna hebben we de route weer opgepakt. Het is totaal niet wat we gewend zijn van Luxemburg. De route gaat letterlijk voor veruit het grootste deel over een grote weg zonder fiets- of wandelpad waar de auto’s 90 km/u mogen rijden!
Op een gegeven moment komen we gelukkig op een plek waar het wel lukt om een route op te zoeken en wat blijkt? De kortste route is ook een leuke route! Hij gaat namelijk niet over de grote weg maar over kleine zandweggetjes langs weilanden en het laatste stuk zelfs door het bos. Toch is het niet super leuk, want het is eigenlijk gewoon veel te warm om te bewegen.
Om half 2 komen we aan bij het vakantiepark. Papa en mama zijn nog niet thuis, omdat ze zijn gaan fietsen (wie gaat er nou fietsen op het heetste moment van de dag?!). We wachten bijna een uur op een bankje in de schaduw. We spelen kaart spelletjes, maar na een tijdje is dat ook niet meer echt leuk met de minikaartjes en de wind die ze van het bankje blaast.
Dan kunnen we eindelijk het koele huisje binnentreden en een koud glas water drinken. Het huisje is een klein rijtjeshuis. Heel anders dan het vorige huis. Het voordeel is wel dat we nu in een groot park zitten met zwembad en midgetgolfbaan enzo.
We spelen spelletjes samen (niet kaarten) en gaan dan uiteten in het vakantiepark, want er is natuurlijk ook een restaurantje. Het enige vegetarische gerecht dat ze hebben is erg lekker.
Na het eten blijkt het heel rustig te zijn in het kleine zwembadje. Wessel en ik springen erin en na een tijdje zijn we de enigen in het bad! Helaas wil Wessel er al veel te snel weer uit en dus spelen we nog maar een potje Rumikub met z’n allen voor ons huisje.

Groetjes,
Merel