Dag 18: ⛰ - Reisverslag uit La Reid, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 18: ⛰ - Reisverslag uit La Reid, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 18: ⛰

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 Juli 2020 | België, La Reid

Hallo allemaal,

Hier is het reisverslag van gister:

We zijn vroeg opgestaan zodat we tijd hadden om te midgetgolven. We hebben eerst ontbeten en alle spullen ingepakt. Helaas was de midgetgolfbaan nog niet open om 10 uur ‘s ochtends. We maakten nog even een babbeltje met een andere Nederlander (Teun) die ook de GR5 liep. Hij vertelde ons dat de camping waar we heen wilden gaan zijn deuren gesloten had. Zoiets hadden we al een beetje opgemaakt uit Franse reviews, maar helemaal zeker wisten we het niet. Dit nieuws betekende dat het goed was dat de midgetgolfbaan dicht was, want we hadden alle tijd nodig om te lopen naar het huisje waar papa en mama verblijven. Het is ongeveer 25 km, maar wel door bergachtig gebied. Ja, eindelijk ging de route over smalle, steile bergpaadjes, langs een riviertje in het dal en door leuke bergdorpjes, zoals ik van België verwacht had. De route was dus erg leuk, maar steil omhoog met een grote rugzak is wel een beetje zwaar. Gelukkig werd de klim wel beloond met mooi uitzicht. Het laatste deel was wel weer van de route af en over de grote weg. Dit was lang niet zo erg als eergisteren en de dag daarvoor, omdat het gelukkig niet zo warm was.
We kwamen tegelijk met papa en mama, die net boodschappen hadden gedaan, bij het huisje aan. We aten pasta (die niet zo lekker was als de pasta die we gister zelf hadden gekookt) en deden een paar spelletjes. Het was een gezellige avond en daarna viel ik als een blok in slaap.

Groetjes,
Merel

• 22 Juli 2020 - 17:38

Hermien:

Hoi Merel en Wessel,
    Lekker lopen saampjes, broer en zus.
    Koester die belevenissen maar. Mooi om later op terug te kijken.
    En ook mooi dat het deze dag niet superheet was. Beter wandelweer dan voorheen, zou ik zeggen.
    En ondanks dat de eigen gemaakte paste lekkerder was, tóch fijn dat je zomaar aan kunt schuiven, en daarna een warm en fijn bedje hebt?
    Veel plezier !
    Groetjes, Hermien , Stef en Hannah

• 22 Juli 2020 - 17:46

Karin:

Lekker genieten van het comfort van een huisje en zoals Hermien zei, zo aan kunnen schuiven lijkt mij fijn na zo'n eind klimmen en wandelen. Succes met de verdere tocht door België en naar Luxemburg en de groeten aan papa, mama en Wessel

• 23 Juli 2020 - 16:23

Maja:

Hoi Merel,
    Vanuit een zonnig Velp volgen wij jullie belevenissen. Tijdens onze trekking op Vancouver Island hadden wij zakken met gevriesdroogd eten van Adventure Food bij ons. Je kookt water, vult dit tot een aangegeven hoogte bij het eten, dicht rollen en 10 minuten wachten. Het was echt heel lekker en levert veel caloriën op.
    Makkelijk om bij je te hebben als je een keer laat aankomt op de camping. Ook de zakken met Knusper-Muesli en Expedition Breakfast voor het ontbijt zijn super. Je koopt dit eten in buitensport winkels. Omdat het gedroogd is weegt het weinig en kan het niet bederven. Misschien is het ook iets voor jullie. Veel plezier op jullie tocht door België. Groeten Maja en de winkeldames!

• 23 Juli 2020 - 18:54

Merel Van Den Dool: