Dag 17: - Reisverslag uit Soumagne, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 17: - Reisverslag uit Soumagne, België van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 17:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Juli 2020 | België, Soumagne

Hallo allemaal,

Sorry dat ik weer een beetje achterloop, maar hier is ie dan eindelijk. Het verslag van eergisteren.

We hoefden niet zo ver te lopen en het weer was fantastisch (20 graden en zon met wolken), dus we hadden er weer zin in!
Het logeren in de tuin van die mensen (Guy en Bernadette) kostte 4 euro! Ze brachten alleen de douche in rekening. Ik had 3,50 contant of een briefje van 20. Bernadette pakte de 3,50 en zei dat t goed was. Wat zijn het toch aardige mensen.
De wandeling was qua omgeving ook al leuker dan gisteren. Aan het begin liepen we over een bospaadje langs een beekje. Daarna was het landschap afwisselender, maar nog steeds wel veel langs mais- en graanvelden. We deden boodschappen in Soumagne. Een supermarkt is een openbare plek in een gebouw en daarom moet iedereen een mondkapje op in België. Wessel was die van hem kwijt dus ik moest alleen.
De camping waar we aankwamen lag in een groot park met een zwembad, een kasteel, sportvelden, een midgetgolfbaan, een vijver waar je op kan roeien, een visvijver en een speeltuin. Er waren ook kippen en konijnen, maar het leek alsof die een beetje verwaarloosd werden. Er hing een briefje met namen van verzorgers en wanneer ze geweest waren. De laatste keer dat er iemand kwam, was een maand geleden. De kippen en konijnen hadden een grote ren waar ze buiten konden zijn, maar ze zaten allemaal opgesloten in het donkere binnenverblijf, terwijl het buiten best mooi weer was...
We hebben heerlijke macaroni gekookt. Wessel was er erg trots op. Daarna wilden we gaan midgetgolven, maar dat was helaas al gesloten. Dan maar weer film kijken in de tent, dat is ook zeker geen straf:) We keken naar een film over het Eurovisie Songfestival en het was geweldig. Lekker veel humor.
We wilden vroeg gaan slapen, maar we waren 2 kleine problemen. Ik wist even niet waar mijn telefoon was. Toch gek dat je dan niet de rust kan vinden om te slapen. Na een paar minuten ben ik m toch maar gaan zoeken en vond hem (gelukkig) onder m’n tas. Het tweede probleem was dat de camping (behalve het trekkersveld) nog niet helemaal toe was aan slapen. Sommige familie’s begonnen om half 11 aan het avondeten. Alle kinderen waren nog wakker en vonden het leuk om de hele tijd te schreeuwen. Op een gegeven moment werd er zelfs vuurwerk afgestoken...
Het blijkt dat het morgen de Nationale feestdag van België is. In 1831 werd de eerste koning van België, koning Leopold, beëdigd. De Belgen vieren dat met optochten, vele evenementen en vuurwerk, aldus het internet.
Ondanks alles vielen we uiteindelijk toch nog in slaap.

Groetjes,
Merel