Dag 12: 1️⃣ - Reisverslag uit Puth, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 12: 1️⃣ - Reisverslag uit Puth, Nederland van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 12: 1️⃣

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Juli 2020 | Nederland, Puth

Beste mensen,

Brieneke heeft besloten om met de trein naar Sittard te gaan. Ik loop dus alleen. Er was weer slecht weer voorspeld, maar het weer is geweldig! De bloemen bloeien, de vogels fluiten en de zon schijnt. Wat wil je nog meer! Ik voel me heel stoer, omdat ik helemaal alleen in het buitenland op reis ben (de route gaat vandaag een klein stukje door Duitsland) en alles goed gaat! Op een gegeven moment loopt het pad langs waterrijk gebied met bomen: de perfecte omgeving voor de bever. Ik zie een hoop dammen en omgeknaagde bomen, maar de bevers waren niet thuis denk ik...
Na 13 kilometer kom ik aan in het vrolijke Sittard. Er hangen overal vlaggetjes in de straten. Ik pik Brieneke op van het station en we gaan lekker lunchen bij een eetcafé. We hebben een grote portie friet met net wat te veel mayonaise en ik heb een mega broodje met kaas. Zo kan ik nog wel even door.
Brieneke gaat met de bus naar de camping en ik volg de wit-rode tekens die toevallig langs het station lopen. Jammer genoeg blijkt dat het niet het Pieterpad is, maar een of andere pelgrimsroute die precies dezelfde markeringsstickers gebruikt. Ik moet terug naar het centrum en kom op een groot marktplein met wel meer dan 10 verschillende terrasjes. Het is druk en er zijn wel minstens 6 wegen die naar het plein leiden. Ik zie even welke kant ik op moet in de warboel van kleuren, mensen en andere stickers. Gelukkig heb ik van alle kaarten en routebeschrijvingen uit het pieterpadboekje een foto gemaakt. Ik kijk op mijn telefoon en...
ik denk dat ik precies deze kaart heb overgeslagen bij het maken van de foto’s. Ik ga alle toegangswegen langs en vind uiteindelijk de juiste weg. Gelukkig.
Ik dacht dat het vanaf hier nog ongeveer 5 km naar de camping was, maar het meer richting de 10 en ik heb al meer dan 15 km gelopen... Ik moet ook nog klimmen over de heuvels buiten Sittard. Het uitzicht over de korenvelden is prachtig. Dit is trouwens de enige plek in Nederland waar de Korenwolf (een soort van hamster) voorkomt. Jammer genoeg heb ik hem niet gezien. Ik ga over beboste heuvels met overal uit hout gesneden dieren. Het is sowieso de mooiste (en de langste) route tot nu toe.
Als ik bij de camping in Puth aankom, heeft Brieneke de tent al klaar staan. Dat is nog eens fijn thuiskomen! Daarbovenop maakt ze ook nog de hamburgers klaar, terwijl ik douch. De camping, de Botkoel, is erg netjes. Alle caravans met tent staan keurig op een rij zodat iedereen van het uitzicht kan genieten. Wij zijn de enigen met een trekkerstent en hij lijkt echt mini tussen al die grote caravans. Ik kon hem eerst niet eens vinden! Er zitten vooral ouderen op deze camping. Er is zelfs een speciaal seniorentoilet.
Na de afwas en het springen op de trampoline gaan spelletjes spelen aan de picknicktafel. Daarna is het tijd om de film, Feel the beat, te kijken. Hij is een beetje voorspelbaar, maar wel grappig en het gaat over dansen dus dat vinden we leuk

  • 16 Juli 2020 - 17:07

    Maja:

    Hoi Merel,

    Met plezier lezen we jouw belevenissen. Je loopt door een mooi stuk Nederland, en België komt al in zicht. Ik ben net even naar de Esso pomp gereden om te kijken of ze daar ook gas busjes verkopen. Helaas die hebben ze niet. Misschien de grotere pompen wel? Als je bij een Doe het zelf winkel, Hubo of Hornbach in de buurt bent heb je grote kans dat ze daar de gas busjes wel verkopen. Dan hoef je niet altijd op zoek naar een buitensport winkel. Inmiddels zal je het loopritme wel te pakken hebben. Jammer dat het vaak regent. Groeten van ons allemaal en blijf gezond!

  • 17 Juli 2020 - 11:01

    Karin:

    Hé Merel,
    De meldingen van je berichten zaten in mijn spam en die had ik al een poosje niet gecheckt. Gisteren even contact gehad met Thea en ze toen gevonden in de spambox. Leuk om je verslagen te lezen! Je loopt door mooie gebieden als ik het zo lees. Ik heb veel aan je gedacht de afgelopen tijd met al die regen. Wat jammer, want met een zonnetje is het gezelliger lopen. Maar ja, te warm is ook zwaar. Laten we duimen voor een weertype ergens tussen in. Ik vind het erg stoer wat je doet en heel knap dat je doorzet! Veel (wandel) plezier nog en de groeten aan de familie als je ze ontmoet in België.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Puth

Op naar Luxemburg!

Velp --> Luxemburg

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2020

Dag 35:

06 Augustus 2020

Dag 34:

05 Augustus 2020

Dag 33:

04 Augustus 2020

Dag 32:

03 Augustus 2020

Dag 31:
Merel

Dit ben ik

Actief sinds 22 Juni 2020
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2340

Voorgaande reizen:

04 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Op naar Luxemburg!

Landen bezocht: