Dag 30: - Reisverslag uit Hosingen, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu Dag 30: - Reisverslag uit Hosingen, Luxemburg van Merel Dool - WaarBenJij.nu

Dag 30:

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Augustus 2020 | Luxemburg, Hosingen

Hoi allemaal,

Vandaag nog een laatste rustdagje met de fam.
We stonden vroeg op en reden naar een mooi gebiedje waar papa en mama al eerder hadden gefietst. Onderweg zag ik een ree en een vos. Je hoeft de auto dus helemaal niet uit om wat leuks te zien...
De wandeling was 9 km en (zeker zonder rugzak) goed te doen. We zagen een zonnende slang, weer zo’n lange. We stonden best dichtbij en de slang verroerde zich voor een hele tijd niet, dus we konden hem goed bekijken. Ook waren er heel veel vlinders. De meest bijzondere (de glasvleugelpijlstaart) zagen we op de parkeerplaats op een vlinderstruik.
Na de lunch reden we de andere kant uit, richting Diekirch. We gingen kanoën op een brede, zacht stromende rivier. Het was erg mooi en relaxed. Ik had eerlijk gezegd wel gehoopt op iets meer actie. Die actie was ook mogelijk alleen we dachten dat die actie iets te veel actie voor ons was. Toen we later keken wat het inhield viel het best mee. Het was een kanaaltje, waar ze golven en stroomversnellingen in hadden gemaakt. Een klein beetje spijt dat ik daar niet voor had gekozen had ik wel...
We haalden pizza af voor het avondeten en aten ze (of nee vraten ze, want ze waren niet gesneden...) op in een speeltuintje. We liepen via een mooi rode beukenlaantje terug naar het huisje.

Groetjes,
Merel

• 03 Augustus 2020 - 22:49

OMADOOL:

Lieve Merel en Wessel,

Nu had ik toch al een heel stuk geschreven en omdat ik iets verkeerd gedaan had, is alles weg, pech zeg.
    Jullie hadden ok een beetje pech door niet op dat golfslag kanaaltje te kunnen gaan. Nou dat moet je maar andere afslagen nemen als je an het wandelen bent.
    Leuk dat jullie zoveel dieren, beestjes enz. zien en dàt je ze ook ziet, je bent erg oplettend!
    Enne....Wessel let jij ook op je lichaamstaal?

LICHAAMSTAAL

stond koukleumend
    een reiger
    naar zijn vangst
    te hengelen.

Nou jongelui, geniet maar verder. Komen jullie met je ouders mee terug?
    Fijne dagen verder nog even dan wordt het weer lekker warm!
    Liefs xxxx